24 Temmuz 2009 Cuma

Vincenzo Montella


Vincenzo Montella...Bir efsane diyebilirim benim için. İnternet aleminde kendime seçtiğim ilk nickti soyadı. Benimsemiştim o adı artık, özdeşlemişti benimle. Seneler geçti ama Montella sevgim geçmedi. Esasen Roma hayranı değilim, Lazio'ya karşı olmaları haricinde pek sevmem de. Hele ki son yıllarda tribün hareketleri iyice ters yöne kaydı diyebiliriz. Neredeyse Lazio ile aralarında bir Duce'ye sahip çıkma yarışı olacak. Ancak Montella çok farklı idi benim için. İtalya milli takımında olsun Roma'da olsun yedekte oturtulur sonradan oyunu alınırdı zamanında. Delvecchio, Batistuta gibi isimlerin ardında beklerdi. Ancak sesini çıkarmaz girdi mi golünü yazardı her zaman. Süre/gol oranında İtalya'nın en büyük golcülerinden biridir. 

Bilhassa 2002 yılındaki efsane Lazio maçı hafızamdan hiç çıkmaz. Tv'den canlı izleyen ben zevkten dört köşe olmuş, işte bu benim adamım diye havalardaydım. Roma derbiyi 5-1 kazanmış ve Montella'da 4 gol atmıştı. Hele ki o zamanlar İtalya'nın en iyi stoperlerinden biri olarak gösterilen Nesta'yı maymun ederek. Kendinden 15 santim uzun Nesta birde formasından çekmesine rağmen Montella'nın kafa vurmasını engelleyememişti. Kafayla atmıştı, araya girip atmıştı, uzaktan avlamıştı o gün Aeroplanino. 99'da 2 gol attığı ve 4-1 kazandıkları maçta da yine boş durmamıştı. Fiorentina'ya sıfırdan attığı gol, Chievo'ya rövaşatası, San Siro'dan direkle paslaşıp golü atması vs. unutulmaz golleri vardı hep. Artık futbola veda etti Montella. Kariyerinin sonunu pek iyi getiremedi. Fulham macerası, eski takımı Doria derken Roma kulübesine döndü. Ancak bu sene futbolu bıraktığını açıkladı. Evet artık efsane sahalara veda etti. Ardında hüzünlü hayranlar bırakarak. Ruhunu halı saha maçlarında giyeceğim formasıyla yaşatacağım. Gol attıktan sonra da tabi ki uçacağım. 

Hoşçakal uçan adam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder