19 Şubat 2010 Cuma

Transfermarkt Değerleri


Dünyaca ünlü Alman spor sitesi transfermarkt'ı duymayayanınız yoktur sanırım. Çok güzel bilgiler ve haberler alınacak bir site. Hangi oyuncu hangi takımda oynamış, neler yapmış, ne zaman transfer olmuş vs. Bunun yanında oyunculara kendilerince bir değer de biçiyorlar. Mesela linkte gördüğünüz gibi Güiza'nın değeri 12.5 milyon euro olarak belirlenmiş. Daha önce çeşitli forumlarda ve bloglarda şu takımın değeri bu kadar gibi yazılar okurdum. Bunları normal karşılardım, sonuçta internet ortamında bazı bilgiler veriliyor. Ama artık ulusal televizyonlarda ve gazetelerde sürekli karşıma şu değerlerin çıkmasına feci halde uyuz oluyorum. A.Madrid'in değeri 100 küsür milyon euro iken Galatasaray'ın bu kadar, yok efendim Lille'in en pahalı adamı şu kadarken Kasımpaşa'nın stoperi bu kadar diye canlı kanlı maçlarda karşımıza çıkıyor bu değerler. Yahu adamlar kendilerince bir değer belirlemiş, senin maç anlatıcısı olarak veya televizyon yorumcusu olarak sanki gerçek değerleri buymuş gibi getirip benim önüme koyman neyin nesidir. Hayır 1-2 sefer denk geldim tamam dedim, bizim medya da keşfetmiş başka siteleri dedim. Ama artık her maçta bunları bizim önümüze koymayın. Madem değer değer diyorsunuz alın size değer;

Daniel Güiza: 12.500.000 Euro

Grafite: 9.500.000 Euro 

1 yorum:

  1. Transfermarkt çoğu blog yazarı için bulunmaz nimet diyebilirim. Oyuncunun oynadığı maçlar attığı goller %100 doğru olmasa da gerçeğe çok yakın.

    Televizyon kanallarında yayınlanması da skandal, dün Gervinho için değeri 8 milyon euro dedi İLker Yasin. Yahu 8 olsa 100 kulüp sıraya girer Lille'in kapısında.

    Gerçekten suyu çıktı bu olayın. Guiza 2 milyon euro etmez mesela, doğru örnek vermişsin...

    YanıtlaSil