11 Ekim 2009 Pazar

2-2-2-2-2





Beni hiç şaşırtmayan bir sonuçla ulusal takım Dünya kupasına veda etti. Bosna Hersek maçı oynanmadan önce bile ben Dünya kupasına katılmamızın hayal olduğunu düşünüyordum. Bir mucize gerçekleştirip 2. olsaydık bile Play Off'ta Fransa, Portekiz, Rusya gibi takımları elememizin olanağı yoktu zaten. Bu eleniş bir yerde hayırlı olmuştur. Federasyon, teknik heyet ve oyuncu kadrosu bu maç ve turnuva ile değşme imkanını buldu. Ancak ne federasyonun ne de Terim'in bu yönde adım atacağını sanmıyorum.

Terim'in bundan 3 sene önce daha 2006 Dünya kupası zamanları kafasından 2-2-2-2-2 diye sistem uydurup bunu uygulayacağız diye başladığı sistem bugün itibarıyla çökmüştür. Evet 2 oldu ama Belçika galip geldi. O günlerde denediği oyuncular, sistemleri bir kenara koyup sürekli başka şeylere yönelmesi ve en sonunda Ulusal takımı kendi çiftliği gibi görmesiyle Terim sonunu hazırladı. Bunda bir anda oluşan Fener sempatisi ve de manevi oğluna kıyakları da yadsınamaz.

Artık yeniden yapılanma zamanıdır. Bunu ancak modern, çağdaş, yeniliğe açık ve evrensel değerleri kavrayabilen bir hoca ile yapabiliriz. Hiç sanmıyorum ama federasyonun böyle bir hamlesi ülke futbolunu çok ilerilere taşıyacaktır. Çünkü bu potansiyel bizde mevcut. Ama hayır beklediğimiz yer çok daha kötü durumda olunca insanın bazı şeylere pek inanası da kalmıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder