29 Ekim 2009 Perşembe

Revolution, Now!!

Galatasaray Fenerbahçe'ye karşı kaybedince yine bilindik söylemler peydahlandı piyasada. Ben aslında Fenerbahçe camiasının ve medyasının söylediklerini takan ve dinleyen birisi değilim. Ancak benim için önemli olan Galatasaray camiasının ve taraftarının bu mağlubiyete yaklaşımı. Fenerbahçe maçına zaten 2288 formamızla çıkmama kararı alarak yönetim ''aman başımıza iş gelmesin'' taktiğini gütmüştü. Hesapta ''Mor'' ile dalga geçmeyecekti Fenerbahçe. Ama tabi ki sahada parçalı yer almamız onların bu esprilerini uzak tutmadı. 

Daha maç başlamadan olay çıkartıp tansiyonu yükseltmişlerdi. Ve adım gibi eminim ki bu tartışmada Arda seçimini bilerek yaptılar. Onun bu provakasyona geleceğini biliyorlardı. O gün sahada durdurmaları gereken 2 isim vardı. Birisi de Arda idi. Arda'yı daha maç başlamadan çok güzel durdurdular. Arda bu oyuna geldi. Keita'yı ise döverek durdurma yoluna gittiler. Orada da başarılı oldular. 

Maalesef ne taraftar olarak, ne yönetim olarak ne de futbolcular olarak bu derbiye hazırlanamıyoruz. Bizim artık daha sakin ve akılcı bir planla hazırlanmamız gerekir. Fenerbahçe camiası bizi yakından tanıdığı için bir 10 sene daha galibiyet alır eğer biz bu kafa ile gidersek. Sahaya votka şişesi de atarlar, hakemin kafasını da yararlar, ofsayttan gol de atarlar, penaltı da uydururlar ve sonra çıkıp ne olmuş ki diyecek pişkinliği kendilerinde görürler. ''Ne olmuş ki.'' Hesapta biz iyi oynamamışız, pozisyonumuz yokmuş. Bizim kötü oynamış olmamız hakemin kötü olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Sahaya 3-5 tane şişe atılmış, Ali Sami Yen'de atılanların yanında hiçmiş. Tabi birde bunlar geçen sene bu olaylar sadece Ali Sami Yen'de oluyor diyorlardı ama orası ayrı şimdi. Maalesef bizim içimizde de bu oyuna gelenler var. Bugün biz bunlara itiraz etmezsek yarın iyi oynasakta kazanamayız. Tabi o zaman iş işten de geçmiş olur. Bu kabullenmişlik, bu teslimiyettir bizi bu sonuçlara mahkum eden.

A'dan Z'ye bir devrime ihtiyaç var. Devrim derken ne yönetim değişikliğini ne  de futbolcu kadrosunda bir değişikliği kastediyorum. Bir fikir devrimine ihtiyacımız var. Taraftarından futbolcusuna kadar beyinlerde bir fikir devrimine..

1 yorum:

  1. Diyorum işte. Bizim sahada hakemin kafası yarılsa görüntüleri bulup o adamı içeri atarlar. Ama kendi teknik direktörleri üzerine bile gelmeyen bir cisim yüzünden yerlerde debelenir. Öyle bir kulüp bu kulüp, öyle bir büyüklük ki ölçülemez.

    Biz bir 10 sene daha bu şekilde yenilelim sorun değil, ama eziklikleri hep içlerinde kalacak. Hiçbir zaman bizim seviyemize gelemeyeckeler.

    Allah' a şükür ki Galatasaraylı' yım diye dua ediyorum hergün inan. Bu kadar büyük bir eziklikle yaşayamazdım herhalde...

    YanıtlaSil