1 Mayıs 2010 Cumartesi

Yabancı Futbolcular, Yerli Futbolcular Ve İngilizce


Her maç  sonrasında yayıncı kuruluş futbolcularla ve teknik adamlarla röportaj yapıyor biliyorsunuz. Onun dışında yine başka medya kuruluşlarının görüntülü röportajları oluyor. Ferrari olsun, İvan Ergiç olsun, Frank Rijkaard olsun, Holosko olsun, Milan Baros olsun, Anadolu takımlarındaki sıradan yabancılar olsun ekrana çıkıyor ingilizce demeç veriyor, meramını anlatıyor. Acaba Türkiye'de doğup büyümüş yerli oyunculardan kaç tanesi İngilizce biliyordur diye merak ediyorum. Bugün neredeyse iş yerlerine çaycı alınırken bile İngilizce bilmek şart tutulurken, ''Benim hedeflerim var. İngiltere'de, Liverpool'da, Manchester United'da oynamak istiyorum.'' diyen oyuncularımızın kaç tanesi İngilizce biliyor merak ediyorum. Tuncay'ın oradaki durumu meydanda.

Bu konu önemsiz diye geçiştirilmemeli. Türkiye'deki temel altyapının Avrupa'dan ne kadar geri olduğunun göstergesidir bana göre. Mesela Almanya'dan Türkiye'ye gelmiş ve orada yetişmiş oyuncuların kaçı İngilizce biliyor diye araştırma yapsak aradaki fark belli olur. Bu sorunu sadece futbol kulüplerinin altyapısına da atmıyorum. Sanırım şu yıllarda ilkokullardan başlayan İngilizce eğitiminde çocuklarımızın kaçta kaçı gördüğü eğitimle İngilizce öğreniyor orası da muamma. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder